glas waterHet is belangrijk om genoeg water te drinken voor je lichaam. Ons lichaam bestaat voor een groot deel uit water. En onze systeem heeft dus voldoende water nodig om zijn werk te kunnen doen.
Ga voor je zelf eens een aantal dagen bij houden hoeveel water je drinkt. Gemiddeld hebben we 1.5 a 2 liter water op een dag nodig.
Voor veel mensen is het een enorme opgave. Probeer het glas per glas op te bouwen. Elke dag weer iets meer.

Drink je nu wel 3 liter water en weeg je geen 90 kg dan adviseer ik je om minder water te gaan drinken. Teveel is ook niet goed. Als je het wilt berekenen neem dan per 30 kg lichaamsgewicht 1 liter water.

Hoe kan je het nu opbouwen?

  • Ga de hoeveelheid waterbehoefte klaarzetten in een kan bijvoorbeeld. Maak het zichtbaar, zodat je het niet kan vergeten.
  • Ben je van huis, zorg dan dat je flesje water bij je hebt. Weet wat de inhoud van je flesje is.
  • Heb iets zichtbaars waardoor je wordt herinnert aan het water drinken.
  • Na het opstaan 1 a 2 glazen water op je nuchtere maag drinken is heel goed omdat je in de nacht vocht bent kwijt geraakt en het lichaam ook van een frisse “douche” houdt.
  • Drink niet elke keer een paar slokje en dat de hele dag door. Beter om drinkmomenten te hebben. Je lichaam heeft ook de rust nodig om te doen wat het hoort te doen en niet elke keer gestoord te worden door ons drink en eetgedrag.

Heb je nu een vraag dan kan je gerust een mail sturen.
Ook zijn er elke maand workshops, dan kan hoor je nog meer info en kan je meteen je vragen stellen.

Gezonde dag!

info@justgoforfit.nl

Water drinken is belangrijk. Hoe pas je dit in je dagritme?